sâmbătă, 21 noiembrie 2009

Fratii Mocanu au plecat astazi acasa, dupa un an de trai la Ambasada Romaniei

Adrian si Roman Mocanu, fii fostului consilier prezidential Sergiu Mocanu, au parasit astazi teritoriul Ambasadei Romaniei din Chisinau, dupa ce Curtea de Apel a schimbat masura preventiva pentru ei in arest la domiciliu pentru 10 zile.
Tinerii nu facut declaratii pentru presa. Parintii lor insa s-au aratat fericiti ca “au reusit sa-si reintregeasca familia”.
“Decizia Curtii este in mod sigur datorita schimbarilor din societate. Un an de zile copiii mei nu au fost acasa, este greu sa-mi exprim emotiile, dar ma bucur ca i-am indemnat atunci sa sara gardul la Ambasada. I-am salvat pe copiii mei de la cosmarul pe care l-am trait eu - nu au stat in puscarie”, a declarat pentru Stirea Zilei, Sergiu Mocanu.
Fostul consilier prezidential a mai spus ca spera ca “procesul sa fie unul transparent si corect, iar tinerii sa fie cercetati in stare de libertate”.
Vineri, 25 septembrie, Adrian si Roman Mocanu ar fi implinit exact un an de cand au sarit gardul institutiei diplomatice, pentru a nu fi arestati de catre autoritatile de la Chisinau. Avand si cetatenie romana, cei doi au locuit pe teritoriul Ambasadei, autoritatile de la Bucuresti refuzand sa-i extradeze “pentru ca nu pot aplica astfel de proceduri in raport cu proprii cetateni”.
Cei doi fii ai lui Sergiu Mocanu sunt cercetati penal pe motiv ca ar fi batut o persoana intr-o discoteca din Chisinau. Tatal lor sustine, insa, ca dosarul este fabricat si folosit ca instrument politic impotriva sa.
Sergiu Mocanu a fost mai multi ani consilierul presedintelui Vladimir Voronin.