luni, 18 ianuarie 2010

MAREA Desecretizare: Voronin a împărțit "prietenilor" daruri de zeci de milioane de lei din bugetul statului


03.02.10
Mihail Moşumanschi așa-zisul pedagog despre care se presupunea că a primit un apartament de lux din partea lui Vladimir Voronin nu a primit de fapt nimic, locuința intrând în posesia unei firmei care se ocupă cu stabilirea paternității.
„Nu i-am cerut, nu mi-a promis şi nu mi-a dat Voronin niciun apartament, niciodată. Nimeni nu a fost pe la mine să mă întrebe cum trăiesc”
Întrebat dacă mai ține legătura cu "fostul său elev", Moșumanschi a declarat că este supărat pe Vladimir Voronin. „Nu mai ţin demult legătura cu Voronin. Cred că sunt vreo cinci ani de când nu l-am mai văzut. Nu vreau să vorbesc la tema asta 

02.02.10
Nelly Ciobanu: „DA! Mi-au dat apartament”
„Guvernul a considerat că am nişte merite şi, „DA!”, mi-au dat apartament. De foarte multe ori am stat la uşa Primăriei, dar fără niciun rezultat. Nu m-am băgat în buzunarul nimănui, nu am luat de la gura nimănui absolut nimic. Dacă Guvernul a considerat că am nişte merite, că vrea să-mi ofere ceva, eu le zic merci mult. Mie nu mi-a fost oferită distincţia „Artist al Poporului”, dar mi-a fost oferit un apartament de 36 metri pătraţi, cu mulţi ani în urmă. Nici nu ţin minte exact anul. Nu am locuit niciodată în acel apartament. Nici nu aveai cum, căci numai WC-ul era ca o cutie de chibrituri. Dacă deschideai uşa la WC, rămâneai cu picioarele afară, nu se închidea uşa. Pe atunci, valoarea unui apartament de 36 m.p. costa 8000 de euro. Este oare o sumă atât de mare? Când au decis ei să-mi dea acel apartament eu deja aveam apartamentul meu propriu. Ţin să precizez că eu nu trăiesc aşa cum cred alţii, în casă cu două etaje şi cu două garaje”, ne-a declarat interpreta, adăugând că a cântat pentru Voronin doar o singură dată, în timpul alegerilor, iar acel apartament l-a vândut din start, iar banii i-a investit în piese.

25.01.10
Fostul pedagog al lui Vladimir Voronin nu a primit niciun apartament în dar. Ba mai mult, nu locuiește și nu a locuit niciodată acolo. Apartamentul de peste o sută de metri pătraţi, amplasat într-un bloc locativ nou din centrul Chişinăului, pentru care Guvernul a achitat, în 2008, din Fondul de rezervă jumătate din preţ - adică aproape 34 de mii de euro - este înregistrat ca proprietatea unui SRL, menționează ziarul Timpul de dimineață într-o investigație publicată la finele săptămânii trecute.
Potrivit sursei, reprezentanții firmei au refuzat să spună cum au ajuns proprietarii locuinţei, sugerând jurnaliștilor să se adreseze „organelor competente”.
Interpreta Nelly Ciobanu, regizoarea Lidia Panfil, regretatul actor Victor Gherlac, precum şi Mihai Barbalat, fostul şef al Serviciului protocol al ex-preşedintelui Vladimir Voronin, dar şi Victor Cuzin, fostul şofer al fostului preşedinte, sunt beneficiarii altor cinci apartamente procurate, la fel, din Fondul de rezervă al Guvernului. Banii - peste 2,1 milioane de lei, în total - au fost alocaţi printr-o hotărâre secretă (nr. 261, din 7 martie 2008) de guvernul Tarlev.
Potrivit investigațiilor ziarului, Centrul Anticorupție a descoperit ilegalitățile de la Serviciul Național de Locuință (SNL). "O notă cu menţiunea „confidenţial”, adresată premierului de atunci Vasile Tarlev de către şeful Aparatului guvernului, Nicolae Gumenâi, varsă mai multă lumină în acest caz. Astfel, aflăm că hotărârea era menită, de fapt, să repare ilegalităţile depistate în urma unui control efectuat de către Centrul Anticorupţie la Serviciul Naţional de Locuinţă (SNL). Verificările au arătat că SNL a procurat cele şase apartamente, nefinisate, încă în 2005-2006, din banii săi şi le-a transmis cu mari încălcări în proprietate. Doar că SNL nu a acţionat de capul său, ci „la indicaţia conducerii ţării şi adresările conducerii Aparatului guvernului”, după cum scrie în nota lui Gumenâi", se mai precizează în investigația Timpul de dimineață.
"Mai mult, Gumenâi îl anunţă pe Tarlev de unde exact vine ordinul de a drege busuiocul: „În conformitate cu indicaţiile şefului statului, apartamentele transmise acestor categorii de familii acceptate de către guvern este necesar să fie achitate din Bugetul de stat, respectiv cu întoarcerea investiţiilor SNL. În scopul depăşirii situaţiei în cauză, propunem alocarea surselor financiare nominalizate din Fondul de rezervă”. Că ex-preşedintele Voronin era bine informat despre încălcările de la SNL o demonstrează şi nota de serviciu (nr. 15/964-s din 22 noiembrie 2007) pe care i-a adresat-o directorul CCCEC, Valentin Mejinschi".
Potrivit ziarului Timpul, cea mai mare sumă a fost achitată pentru aparamentul (121 m.p.) lui Victor Gherlac, în sumă de peste 850 000 lei. De un apartament din partea statului a beneficiat și interpreta Nelly Ciobanu, care s-a arătat deranjată de jurnaliști. "Mai lăsaţi-mă cu prostiile astea!”, a exclamat aceasta și a închis telefonul în momentul în care a fost sunată.

18.01.10

Şeful cancelariei Guvernului a anunțat că în cadrul deciziilor secrete adoptate de fostul Guvern era prevăzută procurarea a 6 apartamente - unul pentru fostul șofer al lui Vladimir Voronin, șefului protocolului fostului președinte și primului pedagog al lui Vladimir Voronin.
Potrivit sursei, Procuratura urmează să investigheze legalitatea procurării celor 6 apartamente, dar și a altor încălcări comise de guvernarea comunistă. Documentele desecretizate nu vor mai fi „secrete”. Guvernul Filat a decis, azi 18 ianuarie, în cadrul şedinţei cabinetului de miniştri să vorbească în fața presei despre ce se discută la „secretele” de pe ordinea de zi a şedinţelor executivului. La fel, s-a decis crearea unui site pe internet pentru societatea civilă, pe care vor fi publicate toate hotărârile de guvern, documentele, dar și scrisorile desecretizate, adoptate de fosta guvernare comunistă.
Azi, în cadrul şedinţei, Guvernul a discutat despre alocarea unor sume de bani în valoare de 160 milioane lei. Ministrul de stat, Victor Bodiu, a anunţat despre alocarea a 60 mln lei pentru reconstrucţia Centrului republican pentru copii şi tineret. „Suma nu a fost alocată, dar hotărârea a fost adoptată cu încălcarea legii, deoarece legea bugetului pentru 2008 nu prevedea alocarea acestor fonduri pentru că lucrările au fost efectuate”, a mai subliniat ministrul.